خانه » مقالات زعفران » فواید زعفران برای کنترل بیماری ام اس

فواید زعفران برای کنترل بیماری ام اس

دانشمندان طی بررسی های زیاد به خواص زعفران برای کنترل بیماری ام اس و بهبود افسردگی و نیز بیماری  ام اس پی بردند.

سایت ایمپورو ام اس واکینگ، بیان میکند : طلای سرخ حاوی ماده ای به نام «کروسین» است  که از سلول های مغزی در محیط های کشت آزمایشگاهی و سایر مدل های مبتلا به ام اس، مراقبت و محافظت می نماید. این ماده در واقع از آسیب دیدن سلول هایی که غلاف میلین را در مغز تولید می کنند، جلوگیری می کند و مانع از آسیب رساندن به آنها می شود.

میلین اسم لایه ای می باشد  که نقش عایق را برای محافظت از  سلول های مغزی بازی می کند.بر اساس یافته های محققان، مصرف خواص زعفران اصل و درجه یک ، می تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می شود را تا حدود  زیادی کاهش داده و موجب بهبود آن گردد.

 کروسین در حفاظت از سلولهای مغزی نقش مهمی دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می گردد که چربی تولید می کنند و فواید زعفران برای کنترل بیماری ام اس دارد. چربی تولیدی در سلولهای مغز، مانند یک عایق  در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق از بین می رود.

براساس نتایج منتشر شده از تحقیقات محققان آمریکایی در زمینه کنترل علائم بیماری ام اس ثابت شد که مصرف یک قاشق مربا خوری زعفران در هفته می تواند به درمان ام اس کمک زیادی کند این، دانشمندان موفق به کشف ماده ای در زعفران شده اند که در درمان بیماریها، به خصوص درمان ام اس و تصلب شرایین موثر است و این به دلیل وجود ماده ای به نام کروسین است.

خواص گلبرگ زعفران
مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.