خانه » مقالات زعفران » طرز تهیه دمنوش زعفران

طرز تهیه دمنوش زعفران

با توجه به اینکه استفاده از دمنوش ها خیلی پر طرفدار شده و افراد زیادی به جای چای، نوشیدن دمنوش رو انتخاب می کنن در این مقاله طرز تهیه دمنوش زعفران را خدمت شما ارائه خواهیم داد. دمنوش زعفرانی به خاطر خواص شادی آوری که داره، به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان تبدیل شده و به نوعی جزء جدا نشدنی از فرهنگ مردم آسیاست. می شه گفت که دمنوش زعفرانی و چای زعفرانی در بین ایرانیان جایگاه بسیار ویژه ای داره و به طور مکرر در فواصل  مختلف از این دمنوش گرم استفاده می شه. زعفران از جمله گیاهان دارویی است که به روش های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، از چای زعفران گرفته تا برنج زعفرانی و دمنوش زعفران که همه آن‌ها بسیار خوش طعم، فرح بخش، اشتها آور و دارای خواص بسیاری هستند اما در این مقاله قصد داریم شما را با دمنوش زعفران آشنا کنیم و در مورد طرز تهیه دمنوش زعفران صحبت کنیم.

 

طرز تهیه دمنوش زعفران

 

خواص دمنوش زعفران

به طور کلی به دلیل طبع گرم این دمنوش می تونیم بگیم فصل زمستون بهترین فصل برای خوردن دمنوش زعفرانه. همونطور که می دونین زعفران یک ادویه بسیار دوست داشتنی و بومی ایرانیه که با طعم و خواص فوق العاده ای که داره در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده. یادتون باشه، این دمنوش باعث شادی روانی می شه و مقوی کلیه ست و البته خواص متعددی دیگه ای هم داره که موجب مصرف بیشتر آن شده. همچنین لازمه بدونین خواص دیگه دمنوش زعفرانی عبارت است از:

افت قیمت زعفران در اثر کرونا
مطالعه

·    ضد سرفه

·    دارای خواص ضد حساسیت

·    ضد کرم خوردگی دندان

·    شستشو دهنده معده

·    گرم کننده شکم و کمر

·     کاهش دردهای قاعدگی

·    قاعده آور

·    مقوی قلب

·    مفرح

·    محرک قوای مغزی

·    ضد افسردگی

·    تقویت حافظه

·    موثر در پیشگیری از سرطان

·    اشتها آور

·    بهبود عملکرد دستگاه گوارش

·    کمک به هضم غذا

·    رفع نفخ معده

·    دمنوش خون ساز

·    موثر در تسهیل گردش خون

·    کاهش فشار خون

·    دمنوش ادرار آور

·    دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان

طرز تهیه دمنوش زعفران

در ادامه به طرز تهیه دمنوش زعفران می پردازیم. زعفران را بکوبید و به همراه آب سرد و مقداری نبات داخل قوری بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی بخار آب دم کنید. سپس میل نمایید؛ همچنین میتوانید مقداری زعفران را با چای معمولی مخلوط و دم کنید.

زعفران متعلق به خانواده زنبق است و از هزاران سال پیش استفاده های خیلی زیادی از آن شده است. در زمانهای خیلی دور به عنوان یک درمان برای سرفه، سرماخوردگی، بیماری های معده، بی‌خوابی، خونریزی رحمی و بیماری های قلبی و نفخ و … بوده است. زعفران همواره بین ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته و طعم و عطر دلنشینش همیشه یاد آور غذاهای اصیل ایرانی نیز بوده است.

روش دم کردن دمنوش زعفرانی

برای اطلاع از درست ترین روش دم کردن دمنوش زعفرانی، لازمه که اول به مقدار لازم زعفران ساییده شده رو تهیه کنین که در این جا مقدار ادویه بستگی به نوع زعفران خریداری شده و ذائقه مصرف کننده بستگی داره. مثلا دقت کنین اگر زعفران تهیه شده توسط شما از با کیفیت ترین زعفران کشت شده در ایران باشه می تونین با مقدار خیلی کمی از اون خوشمزه ترین دمنوش زعفرانی را تهیه کنین از طرفی بعضی اشخاص این دمنوش رو با طعم غلیظ دوست دارن که در این صورت می شه مقدار زعفران رو بیشتر کرد. بعد از این، زعفران کوبیده شده رو همراه آب سرد و در صورت تمایل مقداری نبات، داخل قوری بریزین و به مدت ۳۰ دقیقه قوری دمنوش رو روی بخار آب بگذارین تا دم بکشه، بعد از سی دقیقه، دمنوش شما آماده ست که می تونین اون رو به صورت گرم یا سرد میل کنین. اگر هم بخواهین زعفران رو با چای معمولی مخلوط کنین؛ می تونین یک چای زعفرانی بسیار خوشمزه تهیه کرده و از خواص آن بهره ببرین.

1 دیدگاه در “طرز تهیه دمنوش زعفران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.