خانه » مقالات زعفران » آشپزی » روش تهیه ته دیگ زعفرانی

روش تهیه ته دیگ زعفرانی

ته دیگ زعفرانی یکی از پرطرفدار ترین غذا های ایرانی است و پیشنهاد میکنیم در کنار سایر غذا ها، آن را جزء غذا های اصلی خود قرار دهید. شما می‌توانید با استفاده از مواد ساده و اولیه ای که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود ته دیگ زعفرانی خوشمزه ای درست کنید و در مجالس خود آن را سرو کنید.
در این مقاله در وب سایت زعفران.نت به شما آموزش می دهیم که چگونه با درست کردن ته دیگ زعفرانی، انگشت هایتان را همراهش بجوید.

مواد لازم برای تهیه ته دیگ زعفرانی

  • برنج پخته شده ۳ پیمانه
  • ماست ساده ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سیر خردشده ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • زعفران حل شده در آب ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن گیاهی به مقدار کافی
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

روش تهیه ته دیگ زعفرانی

 

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی

قالب هایی را که برای تهیه ته دیگ زعفرانی تهیه کرده اید را چرب کنید. دقت کنید که برخی از افراد از قالب های کیک استفاده می کنند که این هم روشی مناسب و پسندیده برای تهیه این گونه خوراکی هاست. پس قالب را چرب کرده و فر را به درجه ۲۰۰ درجه سانتی گراد، تنظیم کنید.

در ادامه که آب را به جوش آوردید، حدود سه قاشق از آب را در داخل یک استکان بریزید و ۱/۲ قاشق چایخوری زعفران را در داخل آن بریزید تا رنگ زیبای زعفران با آب عجین بشود.

سپس موادی مثل تخم مرغ، ماست، آب زعفران، نمک، فلفل را در داخل یک ظرف بزرگ بریزید و حل کنید و اگر دوست داشتید سیر را هم به آن اضافه کنید که البته توصیه می کنیم برای مهمانی هایتان از این کار بپرهیزید. از طرفی برنج را در داخل این ماده ها که مخلوط کرده و خوب به هم بزنید تا کاملا یک دست بشوند.

افت قیمت زعفران در اثر کرونا
مطالعه

در ادامه مایه را در داخل قالب ریخته و بگذارید که ۲۰ دقیقه در فر بماند. سپس، آن را از فر خارج کنید و کمی فویل روی قالب کشیده و بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر مایه و قالب را با هم دوباره داخل فر قرار دهید. بعد از این کار، آن را از فر خارج کنید و غذا را با آن تزیین کنید و لذت ببرید.

روش تهیه ته دیگ زعفرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.