خانه » مقالات زعفران » خواص زعفران برای قلب

خواص زعفران برای قلب

خواص زعفران برای قلب

خواص زعفران برای قلب بسیار زیاد جالب است. بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که متخصصان این حوزه انجام داده اند، توصیه می شود که بیماران قلبی در رژیم های غذایی خود حتما از زعفران استفاده کنند چراکه زعفران باعث هدایت شدن داروها و مواد مغذی به سمت قلب می شود و می تواند باعث بهبودی علائم بیماری در بیماران قلبی بشود.

در زعفران مقادیر قابل توجهی از کروسین وجود دارد که موجب کاهش یافتن سطح کلسترول خون بدن می شود و در نتیجه برای بیماران قلبی مفید است.

خواص زعفران برای قلب و سلامتی آن

* تقویت کننده سیستم گردش خون بدن

* ضد فشار خون

* پایین آورنده چربی بدن

* ضد سکته های قلبی

* ضد تصلب شرائین

طب سنتی و خواص زعفران برای قلب

در دیدگاهی که طب سنتی ارائه کرده است، زعفران موجب افزایش یافتن تمایلات و نفوذ های مواد غذایی و دارو ها به سمت قلب می شود و همچنین از آنجا که مصرف زعفران برای شادی و نشاط مفید است، پس برای سلامت قلب هم مفید خواهد بود.

توصیه ای که بزرگان طب سنتی برای درمان بیماری های قلبی دارند آن است که در ترکیب های دارویی ای که بیماران قلبی استفاده می کنند، باید زعفران هم به آنها اضافه شود که در نتیجه بتوان تاثیر دارو ها را به خوبی به سمت قلب هدایت کرد.

و در دیدگاهی که طب جدید دارد، زعفران یکی از عواملی است که می تواند از افزایش یافتن کلسترول و تری گلیسرید و چربی بد خون جلوگیری کند و همچنین مانعی برای رسوب آنها در عروق به حساب می آید.

راهنمای خرید زعفران
مطالعه

جالب است بدانید که بیمارانی که دچار  حملات قلبی شده اند هم می توانند با زعفران، اندازه آن محلی که گرفتگی خون در قلب رخ داده را کاهش دهند و در نتیجه با مصرف زعفران از آسیب رسیدن به عضلات قلب جلوگیری کنند.

و در آخر؛ زعفران قادر است تا از بطن چپ قلب در برابر عوامل آسیب رسان به خوبی محافظت کند و همچنین اثراتی که زعفران برای درمان فشار خون دارد نیز کاملا به اثبات رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.